تلفن تماس: 66595762-021

انواع آزمایشات طب کار چیست

.

انواع آزمایشات طب کار چیست

این آزمایشات به بررسی وضعیت افراد قبل و بعد از استخدام می‌پردازند و شامل ارزیابی وضعیت روحی و جسمانی افراد و آسیب‌های ناشی از محیط کار می‌شوند و در چند دسته زیر قرار می‌گیرند.

معاینات بدو استخدام

این معاینات اهمیت زیادی دارند و هدف از آنها تعیین قابلیت جسمی و روانی فرد برای انجام کار مورد نظر، تشخیص بیماری‌ها، حفظ سلامت سایر کارمندان و تعیین تعداد و فاصله معاینات بعدی است.
براساس قوانین سازمان تامین اجتماعی، متقاضی بیمه کارمندان باید تحت این معاینات قرار بگیرد.

معاینات دوره‌ای در طول کار

این معاینات بعد از استخدام و با فواصل زمانی معین انجام می‌شوند و دو هدف اصلی دارند.

هدف اول شناسایی زودهنگام بیماری‌های ناشی از کار و اجرای اقدامات لازم برای درمان آن است. هدف دوم بررسی شرایط محیط کار روی بیماری‌های قبلی کارمندان و برنامه‌ریزی‌های لازم برای ارتقاء و متناسب‌سازی محیط با شرایط جسمانی کارمندان است.

طبق قانون، کارفرما ملزم است کارمندان خود را حداقل یک مرتبه در سال تحت معاینات دوره‌ای قرار دهد.

معاینات بازگشت به کار بعد از یک دوره طولانی

کارمندی که بعد از یک غیبت طولانی به دلیل مرخصی یا بیماری به کار بر می‌گردد باید از لحاظ توانایی برگشت به کار ارزیابی شود.

این آزمایشات به این دلیل انجام می‌‌شوند که ممکن است شرایط کارمند در این دوره طولانی تغییر کرده باشد و دیگر توانایی جسمی یا روحی لازم را برای انجام دادن کار نداشته باشد.

معاینات تغییر شغل

هر شغلی شرایط و الزامات خاص خود را دارد. فردی که می‌خواهد در یک شغل جدید استخدام شود باید تحت آزمایشات مرتبط با موقعیت شغلی جدید قرار بگیرد و مجددا تایید صلاحیت شود.

کارت سلامت رانندگان

شامل کلیه رانندگان حمل ونقل جاده ای . حمل ونقل شهری و حومه  ومسافربری بین شهری و حومه.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *